Podstatné skrátenie cesty medzi Petržalkou a Kittsee.

Autor: Martin Miškov | 6.11.2013 o 13:30 | Karma článku: 4,71 | Prečítané:  1245x

Minulý týždeň sme spolu s poslancom hlavného mesta Mariánom Greksom, prišli s iniciatívou na odstránenie značiek zákazu jazdy všetkých motorových vozidiel na ceste, ktorá spája Petržalku s obcou Kittsee. Táto cesta sa nachádza na Kopčianskej ulici (na území SR) a Pressburger strasse  (na území Rakúska).   http://bratislava.sme.sk/c/6987949/cestu-medzi-petrzalkou-a-kittsee-chcu-skratit.html

Otvárame túto tému na základe viacerých podnetov od obyvateľov, či už Petržalčanov, ale aj Slovákov žijúcich v Kittsee.

Je to vec, ktorú vnímam už dlhší čas. A som toho názoru, že je mnoho dôležitých argumentov, prečo je dobré túto tému otvoriť a začať sa ňou zaoberať.

Slovenská Republika je od roku 2004 členom EÚ, od roku 2007 boli zrušené hranice v rámci Schengenského priestoru. To znamená voľný pohyb osôb a tovaru bez hraničnej kontroly.         Mnoho Slovákov žije a pracuje v Rakúsku. Obrovské množstvo tam chodí na nákupy a využívame aj iné služby. Prednedávnom otvorili nákupné centrum K1 shopping  Kittsee, ktorému sa potešilo veľa našich obyvateľov a máme na neho veľa pozitívnych reakcií. Významnú časť zákazníkov tohto centra tvoria práve Slováci. Na druhej strane vieme, že aj obyvatelia Rakúska čoraz viac navštevujú Bratislavu, Petržalku, tiež z podobných dôvodov. Bratislava a jej obyvatelia ťaží z toho, že sa nachádza v pohraničí s Rakúskom a Maďarskom a takisto aj obce v susedných štátoch majú rovnakú výhodu z tejto situácie. Preto si myslíme, že naše regióny treba ešte viacej k sebe približovať.

Za najdôležitejší benefit z otvorenia vyššie spomínanej cesty, považujeme šetrenie životného prostredia, formou zníženia CO2 z výfukových plynov motorových vozidiel. Dnes musia obyvatelia Petržalky pri ceste do Kittsee a obyvatelia Kittsee pri ceste do Petržalky ísť cez obec  Jarovce alebo cez obec Berg. Denno-denne tak musia prejsť z centra Petržalky cca 15 km, kým sa dostanú do centra Kittsee. Pri našom navrhovanom riešení by sa táto cesta skrátila o cca 10 km.  Sprístupnením prejazdu touto cestou by sme významne znížili dĺžku cesty, to znamená že vozidlá by spotrebovali menej paliva a tým by sa znížilo aj množstvo výfukových plynov z vozidiel.

Samozrejme, otvorenie tejto cesty môže v prvom momente priniesť so sebou aj isté dočasné nevýhody. Asi hlavne pre obyvateľov Pressburger strasse, vzhľadom k tomu, že istý nárast automobilovej dopravy na tejto ulici celkom iste logicky bude.

Na druhej strane, si myslím, že to netreba už od začiatku veľmi preháňať a robiť unáhlené závery, že na tejto ceste bude premávka, ako napríklad na ceste medzi Žilinou a Martinom.

Druhú obavu, ktorú som po predstavení našej iniciatívy postrehol, je obava z možnosti kolíznosti automobilov s cyklistami.

Tu je potrebné povedať, že na veľkej časti Kopčianskej bola pred nedávnom vybudovaná nová cyklotrasa z fondov EÚ v rámci projektu Servus Pontis. Aj keď mám na túto cyklotrasu svoj názor, (bola projektovaná nie najšťastnejšie ešte minulým vedením Petržalky), je dokončená a cyklisti ju využívajú. Ako problémový úsek môžeme teda považovať iba územie, ktoré je momentálne práve už na rakúskej strane. Od hranice SR je táto cesta zúžená. Tam je naozaj potrebné. aby boli vodiči veľmi opatrní a dávali pozor na cyklistov. Tam by mohla byť značka na obmedzenie rýchlosti, napríklad na 20km/h. Pri takejto rýchlosti, by bol prejazd oveľa bezpečnejší. Ďalšou možnosťou je rozšírenie tejto cesty, ale to by som nepredbiehal a nechal to na rokovania s rakúskou stranou.

Na záver by som chcel povedať, že si uvedomujeme, že vyriešiť otvorenie tejto cesty nebude jednoduché, ale myslíme si, že je to téma, ktorej sa treba venovať. Treba o nej rokovať a treba hľadať riešenia. To je podľa mňa práca pre vedenie a poslancov zainteresovaných strán.

 

Martin Miškov, zástupca starostu MČ Bratislava-Petržalka

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.


Už ste čítali?